Saturday, April 18, 2009

F

Halkımız uzun yazıları okumaya üşendiği için bu hikayemi çok tatlı bir mikrofon yardımıyla okuyorum. Öhöm. Paletler bazı milli yüzücü kuşlarımızın ayaklarında bulunan organik yapıların inorganik halleridir. Heran hayatınıza paletleri ayağına geçirip sürekli suretle geri geri yürümek isteyen bir insan girebilir. Bu insan için gerekli bir şey akbildir.örneğin beşiktaştan eminönüne gitmek istiyorsa önce tramvayla zeytinburnusuna gidip daha sonra geri geri Eminönüne paletleriyle yürümelidir. Şehiriçi raylı palet sistemleri geliştirilene kadar ne yazıkki bu yöntemi uygulamak gerekiyor. Bence belediye başkanı olan cisimcikler biran önce bu sistemi vatana millete hayırlı olsun diyip kırmızı bir kurdelayı sağdan 5 birim soldan 3 birim yani 8in katları uzunluğunda bir kurdela burada söz konusu olan, yalnız ms.word’ün kurdela kelimesini imla hatalı göstermesine şaşırıp ne olduğuna bakınca kurdele’yi doğrusu olarak göstermesine ben bi hayli şaşırdım,bence kurdela olur, kurdale olur ama ne yazıkki üzgünüm Türkçede kurdele diye bir kelime yok. F harfiyle başlayan kelimelerin sonunun ne olacağını ben merak ediyorum açıkçası. Çünkü son iki günde düşündük ki fanus ve fide kelimelerini yaklaşık 23 yıldır kullanmamışız. F ile başlayan kelimelerden en çok füniküleri kullanıyor olmamız yani her anlamda hem kelime bazında hem taşıt bazında kullanıyor olmamız çok ilginç. Fasulye kelimesinin tazesiyle de mesela aramız açıldı. Ne olduysa artık.Dünyanın güneş etrafında dönüşüne ve kuzey yarım kürede oluşumuza veriyorum. Tdk’da f harfine yöneldiğimde çok ilginç bir şeyle, ne olabilir tabii ki halkımızın yaratıcılığıyla karşılaşıyorum. Fak Fuk Fonu diye bir kelime var maalesef anlamını burada açıklamayacağım, çünkü zaten yazılarımın uzunluğu konusunda mustarip halkımı ben araştırmaya itip vatana millete hayırlı olsun demek istiyorum. İlla belediye temel reisi olmamıza gerek yok. Her neyse f harfiyle daha ilginç bişi olamicana karar verdim.

1 comment:

  1. off hakkaten de f harfiyle başlayan, en sık kullandığımız kelimenin fünifünifüni füniküleeeeer olması çok acaip. belki fareyi de kullanıyo olabilirdik ama fare biyere kadar tabi.. teknoloji hayatımızı öylesine ele geçirmiş ki fünikiler fareden daha çok yer kaplıyor zihnimizde diyerek doğayla olan mesafemize dair bir mesaj veriyormuşçasına yorumumu bitiriyorum. halbuki yorum yazmaya başlarken hiç böyle amaçlarım yoktu. bu koca paragraf bi anda nasıl ortaya çıktı, ben nasıl toplumsal mesajlar veren bi noktaya geldim hiç anlıyamıyorum...

    ReplyDelete